14 Ocak 2010 Perşembe

Fevzi'nin Yeri Datça - Bir Balık Efsanesi

Balık çok severim ve çeşitli lezzetler tatmaya açığım diyorsanız vazgeçilmeziniz olacağından emin olduğum bir yeri anlatacağım bugün size. Datça'da methini duyup ta gittigim, sonrasında kısa kaldığım için sadece bir kez gittiğim için pişman olduğum bir mekan Fevzi'nin Yeri. Bir sonraki Datça ziyaretimde başka yerde yemek yermiyim bilmiyorum.
Datça'ya ait bir kitapta yerel lezzetler ve çeşitli balık yemeklerinde üstüne yoktur diye duyup aramaya çıktık Fevzi'nin Yeri'ni. Kitapta adı geçen adrese baktığımızda, bulamadık burayı. Üstüne üstlük, bu adrese açılmış sıradan bir mekan vardı ve Fevzi'nin Yeri kapandı diyerek içeri davet ettiler bizi. İyi ki düşmedik bu tuzağa, çünkü gezerken rastladık Fevzi'nin Yeri'ne, yeni yerinde. Datçanın iç bir caddesinden Kumluk Plajına taşınmışlar. (İskele Mah. Kumluk Plajı Mevkii - 0535 9595419) Nar ağaçlarının altında mütevazi bir bahçe, girip gözleyebileceğiniz genişçe bir mutfak, harika bir atmosfer. Datça huzurun ikinci ismi zaten, Fevzi'nin yeri de huzurun içinde bir huzur mekanı.




Mekanı Fevzi Bey ve eşi Semra Hn işletiyorlar. Semra Hn İzmirliymiş aslen, Datça'ya yerleşmişler yıllar önce ve işletmeye başlamışlar burayı. Fevzi Bey ile bir diyaloğumuz olmadı ama internet yorumlarına bakarak gerçek bir balıkçı, lezzetçi ve keyif insanı olduğunu tahmin edebiliyorum. Semra Hn bize servis yaptı, seçimlerimizi de ona bıraktık. Bırakmaktan başka bir çaremiz de yoktu zaten. Öyle farklı yemekler ve mezeler sundular ki bize, ben Türkiye'de böyle bir yemek daha yiyebileceğimi sanmıyorum. Biz Ege yemeklerine bayılırız, hele de otlara. Semra Hn bize 6-7 çeşit zeytinyağlı ot sundu. Melengeç, kaya koruğu, papatya sapı, kapari ve adını şimdi hatırlayamadığım diğerleri. Bol zeytinyağı ve limonu da döktün mü üstüne, harika oluyor çeşit çeşit otlar. Bunun üstüne küçük küçük başka lezzetler de denedik. Kopanisti peyniri şarapla çok güzel gidecek bir lezzet (gerçi ben bira içtim o akşam ne akla hizmet olduğunu hatırlamıyorum ama). Üstüne deniz ürünleri köfte, orfoz saşimi (wasabi bile ev yapımıydı sanırım) gibi ara sıcaklarla doyduk. Ana yemeğe yerimiz kalmadı ama yine de sübye güveci denemeden edemedik. Aklımız salyangoz güveçte kaldı ama artık onu bir dahaki sefere deneyecegiz. Hepsi anlatılmaz yaşanır diyebilecegim lezzetlerdi, çok memnun kaldık.



Gördüm ki Facebook üstünde bir grup açmış Fevzi'nin Yeri, hemen üye oldum bugün. Fiyatları da gayet makul bulduk Fevzi'nin Yeri'nde. Datça'nın sahilinde bir çok balık lokantası var ve bence hepsi güzel. Ama Fevzi'nin Yeri'nde bir karakter bulduk biz. Samimi, mütevazi, lezzet uzmanı, dingin bir mekan. Datça'ya yolunuz düşerse kaçırmamanız gereken bir yer burası.

1 yorum:

  1. bir arkadaşımın ısrarı üzerine gittiğim, resmen paramla rezil olduğum ve datçadaki sayılı akşamlarından birini rezil ettiğim bir yer olarak kısaca tanımlıyorum.

    bir arkadaşımın çok güzel mutlaka git ısrarı ve dolu olabilir rezervasyon yaptırarak git demesi üzerine daha önceden giderek rezervasyon yaptırmak istedim fakat rezervasyona gerek olmadığını istediğimiz zaman gelebileceğimizi söylediler. bizde bir akşam çıkıp sırf balık yemek için 20km yol gittik, birde ne görelim tıklım tıkış dolu! rezervasyon yaptırmadan gelebileceiğimizi söylemiştiniz dememiz üzerine söylene söylene bir masa boşaltarak servis açtılar balıkları sipariş ettik, mezeleri söyleyeceğiz garson bir türlü masamıza uğramıyor, (bu arada rezervasyon için gittiğimizde mezeleri nasıl sipariş ediyoruz diye sorduk; getiriyoruz, tadıyorsunuz demiştiler) meze siparişi için beklerken balıklar geldi yemeye başladık, baya bir süre sonra garson da bir zahmet masamıza teşrif etti, "mezelerden neler var?" diye sorduğumda "bir sürü mezemiz var, ben şimdi bunları size tek tek sayamam" deyip en iyisi ben size bildiğim mezelerden getireyim deyip küstah küstah gitti, biraz sonra gelen mezelerden ikisini beğenmedik daha önce sorduğumuz soruya aldığımız mezeler tadıyorsunuz cevabına dayanaraktan da garsonu çağırarak bu mezeleri beğenmediğimizi söyledim. bunlar sizin için özel olarak hazırlandı geri götüremem beğenmediyseniz yapabileceğim bir şey yok cevabı beni deli etti ve bardağı taşıran son damla oldu. zaten sanırım o yoğunluklarının içinde ekstra masa açmış olmanın külfetiyle 5 karış suratla etrafımızda dolaşan garsona "sonradan masa açtığınız için mi bu tavır, ayrıca mezeleri getiriyoruz tadıyorsunuzdan anladığınız ne?" diye sorduğumda bir tavırla alakası yok diyerek beğenmediğimizi söylediğim mezeleri alıp gitti, bir daha da yanımıza uğramadı. yani o gün yemek mi yedik dayak mı yedik anlayamadık 110 TL de hesap ödedik, rezalet bir işletme anlayışı beğenirsen ye beğenmezsen yeme, biz seni memnun etmek zorunmaıyız, tarzı bir tavır hakim! ara sokaklarda bunlara bin basacak çok daha güzel yerler var

    YanıtlaSil