6 Mart 2010 Cumartesi

Alman Mutfağı'na Övgü: Landidyll Forellenhof

Gecen hafta Hannover'de kurulan, Avrupa'nın en büyük teknoloji fuarı olan Cebit'e katıldım. Katıldım katılmasına da, planları son dakika yaptığım için Hannover'de otel bulamadım ve Hannover Hamburg Bremen arasında bir otelde yer ayarladım. Fuar alanından yaklasık yetmis kilometre uzakta bir otel oldugunu görünce de bir hayli endişelendim. Dağın başında, kimsenin uğramadığı, küçük ve hiçbir özelliği olmayan bir otelde kendi başıma kalma fikri can sıkıcıydı.

Hannover'den 1 saatlik bir araba yolculuğu sonrasında navigasyonum beni kuş uçmaz, kervan geçmez bir yerlere getirmişti. Hünzingen ismindeki bu köyde doğru dürüst bir otel bulmayı hiç beklemiyordum ama çok geçmeden yolun solunda bol ışıklı, bahçesinde kocaman bir park yeriyle belirdi karşımda Landidyll Forellenhof Walsrode (Walsrode Ortsteil Hünzingen - +49 51619700 - http://www.forellenhof-walsrode.de/)

Forellenhof, bizdeki alabalık çiftlikleri misali, önünden bir dere geçen, klasik bir alman yapısı. Otel girişinde almanların bahçelerinde kullandıkları seramik heykellerin her türlüsü sergileniyor. Domuzcuklar, ördekler falan, çok şirin kısacası. Personel oldukça güleryüzlü ve yardımcı. Odalar tıpkı ikinci dünya savaşı almanyasından kalmış gibi klasik dösenmiş, tahta bir yatak, kumaş lambalar, tahta bir masa ve çatı eğimleri. Banyo yenilenmiş, pırıl pırıl. Harika bir restaurantı var ve alman mutfağından ne olur ki diye düşünenleri utandıracak kadar başarılı. Özellikle de beni :)

Forellenhofta yediğim akşam yemeği almanyada yediğim en güzel yemeklerden biriydi. Ayda birkaç kez almanyaya giderim, her seferinde de ya bir asya mutfağı ya da bir italyan lokantasında yerim. Ancak bu kez gerçekten mükemmel bir alman restoranı bulduğum için çok mutluyum. Restoranın huzur dolu bir atmosferi vardı öncelikle, tahta masalar, mumlar, güler yüzlü garsonlar, iştah açıcı kocaman bira bardakları, harika kokulu alman şarapları ... Ben o akşam çok güzel bir çorba içtim: Lemongrass creamig suppe.. Lemograss tayland mutfağının harika kokulu bir bitkisidir. Almanlar bu güzel bitkiyi, kremalı bir çorbaya dönüştürmede çok başarılı olmuşlar, çorbanın üstünde de karamelize edilmiş sarmısak servis edilmişti. Harika bir kombinasyon. Sonra alabalık filetolarının kızartarak yapılmış bir ana yemek yedim. Alabalıkların bulanmış olduğu sos bir miktar ağırdı ama lezzetliydi. Balığın yanındaki sos ta oldukça güzel bir tamamlayıcı olmuş bu lezzeti kıt tatlı su balığına. Yemeğin kapanışı bir şölendi. Muhteşem bir tatlı vardı kapanışta. Kızarmış elma dilimlerinin cevizli dondurmayla servisi yapılmış, krema ve krokanla süslenmişti.




Simdi anlatırken bile hoşuma gitti bu yemekteki ruh. Ola ki Cebit'e katılırsanız ve Hannover'deki otellere gecesi 200-300 EUR vermek istemezseniz, araba kiralayıp Forellenhof'ta kalmanızı kesinlikle öneririm. Sanırım burası ayrıca şirket organizasyonlarının yapıldıgı bir mekan. Bahçesi ve çevresi baharda harika olur herhalde, ben soğuk bir mart gününde kaldım burada ve dışarının tadını çıkaramadım malesef. Gecesi 85 EUR bir otel için harika bir akşamdı, herkese öneririm..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder