22 Mart 2010 Pazartesi

Kıbrıs'ta Bir Yunan Tavernası: Kissos

Güney Kıbrıs'a gitmek biz türklerin çok azına kısmet olur herhalde. Ben de o şanslı (mı? sanssız mı?) azınlıktan biriyim işte. Geçen hafta çeşitli vize badireleri atlattıktan sonra Larnaca havaalanından kabul edilip Limasol'de 3 gece geçirdim. Kıbrıs'ta toplantı yapmayı akıl eden sevgili patronuma teşekkür mü etsem yoksa bu mekanı çok mu düşündün diye şikayet mi etsem bilemedim. Kazasız belasız atlatmış olmak güzel tabi. Sanırım doğru olan Atina'da bulunan Güney Kıbrıs konsolosluğundan vize başvurusu yapıp sonra seyahat etmekti ama ben bunu son güne kadar akıl edemediğim için Shengen vizemle girmeye çalıştım Kıbrıs'a. Konsolosluğun imkansız demesine rağmen pasaporttaki adamlar sorun etmeden kabul ettiler beni. Kısacası, risk almak sorun değil diyorsanız, Shengen'le Kıbrıs'a seyahat edin derim ben.


Gelelim güney Kıbrıs'ta neler yedik, neler içtik.. Burası yunan - türk - kıbrıs mutfağının bir kırması. Şaşırdığım konu, birçok kişinin türkçe konuşuyor olmasıydı. Bu kadar yıl savaştıktan sonra halkların böylesi benzerlik taşıması yaralıyor insanı bir şekilde. Sizlerle paylaşmak istediğim mekanın adı, Kissos Taverna (11-12 Sun Sea Court, Amathus Lemesos - +357 25321026)


Limasol'de turistik bir bölgede bu taverna ama kalitesinden birşey kaybetmemiş. Menü kısmen turistik formata uydurulmuş ama lezzetlerin hakkını veriyorlar hala. Mekanın asıl etkileyici kısmı, içerideki adeta bir botanik bahçesini andıran ortamı. Biz mart ayında, havanın henuz ısınmadığı bir zamanda gittik mekana ama yazın gitmenin keyfini yaşayabilmenizi umarım. Taş avlunun üstünü kapatarak olusturulmuş bir kapalı mekanda yedik yemeğimizi. Avludaki tüm ağaç ve yeşillik böyle kapalı bir mekanda olunca cok şirin, sıcak bir ortam oluşmuş.




Menüde hem deniz ürünü hem de et ürünü birçok seçeneğiniz var. Ancak benim önerim Fish Menu, ya da Meat Menu olarak adlandırılmış, detayına girmek istemeyeceğiniz iki seçenek. Ben her zamanki gibi Fish Menu'den kullandım hakkımı. İki saat boyunca küçük porsiyonlar halinde her türlü deniz ürünü sunuyor bu opsiyon. Başta ızgara ahtapot, jumbo karides, sonra kalamar tava, sonra da 3-4 çeşit ızgara ve tava balığı yiyorsunuz bu menüde. Hem çok doyurucu, hem de yunanca isimlerini öğrenmeden her türlü deniz ürününün tadına bakmış oluyorsunuz. Meat Menu de aynı tarzın et versiyonu. Çeşitli kebap, sucuk, ızgara et cinsinin servis yapıldığı bir seçenek.


Yunan sirtaki müzikleri eşliğinde, güleryüzlü personelle birlikte harika bir akşam geçirdik, şarap dahil kişi başı 50 EUR civarı hesap ödedik. Ortamına bile değer diyor Limassol'e yolunuz düşerse Kissos Taverna'ya gitmenizi öneriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder