26 Ağustos 2012 Pazar

Şahin Tepesi - Bir Salaş Balıkçı

Karadeniz sahilinin Bulgaristan'a en yakın noktası İğneada'daydım geçen haftalarda. Burası beklentimin çok üstünde bir yer çıktı. İstanbul yakınlarında haftasonu gidilecek mesafelerde nereye gitsem kalabalıktan göz açılmayan plajlara alıştığım için bu boş sahiller, kumsalı döven hırçın dalgalar, mavi yeşil denizin rengi ve küçücük dükkanlarla dolu şirin köy çok mutlu etti beni. Sahilde, hayli vasat, sallasan yıkılacakmış hissi veren bir otelde kaldım ama odamın penceresinden okyanus manzarasını andıran geniş kumsalı ve birkac metrelik dalgaları seyretmek çok keyifliydi. Bu yazın sıcak gecmesi de Karadeniz'i bile ısıtmıştı ve dalgalarla boğuşmaya razı olup denizin de keyfini çıkardım.

Karadeniz olur da balık olmaz mı? Kalkanı meşhur İğneada'nın. Bunun dışında da bol bol taze balık bulunası bir yer ama sezon da uygun olmalı tabi. Yazın kıt oluyor balık. Eylülde açılacak yeni balık sezonu, gitmek lazım tekrar. Size bahsetmek istediğim yer bize İğneada'daki birkaç kişinin tavsiyesi üzerine gittiğimiz Şahin Tepesi Restoran. Şahin Tepesi, İğneada'da liman üstünde, bir tepeye kurulmuş salaş bir yer. Ramazanda gittiğimiz için mekan çok boştu, bir de biz öğleden sonra gidince tek konuğuyduk mekanın. Harika bir kalkan, tazecik sebzelerle hazırlanmış bir salata yedik ve uçsuz bucaksız Karadeniz manzarasını seyrettik doya doya. Servis te, yediklerimiz de çok nefisti, İğneada'da gidilecek mekan olarak tavsiyem olur.

Tam çıkacaktık ki restorandan, mekanın sahipleri gelip tekerimizin patladığını haber verdiler. Tekeri şişirmeye de yardım ettiler hiç düşünmeden o sıcağın altında. Böyle şeyler çok etkiliyor insanı; küçük jestler ama gönülden yardım eden insanları görmek çok sevindirir beni. İşte bu yüzden bir kez daha öneriyorum Şahin Tepesini. Yolunuz düşerse uğrayın derim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder