27 Şubat 2011 Pazar

Önerdiğim Şaraplar

Şarap konusunda yazdığım önceki konulara bakarsanız göreceksiniz ki benim buradaki favori sloganım, sizin içmekten zevk aldığınız şarap en güzel şaraptır. Bu konuda üstatlara, not verenlere diyecek lafım yok, onlar gerçekten de sürekli tadım yapıp iyiyi kötüyü ayırd eden profesyoneller. Ancak bizim gibi sadece tüketici olan şarap severler için yapılabilecek en güzel şey bulduklarımızı paylaşıp önerilerde bulunmak diye düşünüyorum. Bu arada, Fransa'da bu işi uzmanlıkla yapan öğretmenimden öğrendiğim bir konu da, iyi şarap pahalı şarap demek değildir. Herşeyde olduğu gibi şarapta da fiyatı marka şekillendirir, tabi üzümlerin yetiştiği yıllar ya da bölgeleri de önemli faktörler. Ancak yine de iyi bir şarap içmek için cebinizden 100 TL çıkması gerekmiyor, sizi temin ederim bu konuda.

Ben şarap alışverişimi Yenisahra'daki Metro'dan yapıyorum. Buranın harika bir şarap mahzeni var. Çeşitli ülkelerden seçip getiriyorlar şarapları ve her fiyat ranjında ürün bulabiliyorsunuz burada. Ben de düşündüm ve dedim ki oradan alıp ta beğendiklerimi hem burada sizlerle paylaşayım hem de bir sonraki gidişimde kendim de dönüp buraya bakar, beğendiğim ürünlerden tekrar alırım. İşte size önerdiğim şaraplar

Two Oceans - Sauvignon Blanc - 2010

Bu hafta size övgüyle sunacağım şarap bir Güney Afrika güzeli. Two Oceans markasıyla göze çarpan bu şarap, Güney Afrika sahilinde buluşan Atlantik ve Hint okyanuslarının birleşiminden esinlenerek bu ismi almış. Ilık Hint Okyanusu ve soğuk Atlantik Okyanusu, Western Cape bölgesinde rüzgarlar oluşturuyormuş ve bu da bu rüzgar, üzümlerin olgunlaşmasını geciktirerek meyve kokularının bu şarapta yoğun olarak hissedilmesini sağlıyormuş. Ben 2010 Sauvignon Blanc denedim ve harika buldum. Oldukça ferahlatıcı ve meyve aromalarını net hissedebildiğiniz bir şarap. Limon ve tropik meyve tatları geliyor ağzınıza. Açık sarı, berrak ve parlak bir rengi var. Buz gibi içmenizi öneririm. Tavuk ve balık yemekleriyle harika gidiyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder